Naturopathy.com.cy | Neo-Hippocrates School of Natural Therapies, Limassol – Cyprus

Τα Όμοια θεραπεύουν τα Όμοια

Φύσις Νόσων Ιατρός και Διδάσκαλος

ΝΕΟΙΠΠΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ

ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ (Diploma-to BSc./Dr.)

naturae@cytanet.com.cy 

Tα όμοια Θεραπεύουν τα όμοια’

(Ιπποκράτης 560 Π.Χ)

sc0931a_electrons_animated

Η ομοιοπαθητική βασίζεται σε ένα θεμελιώδη νόμο, το νόμο της ομοιότητας (SIMILIA SIMILIBUS CURENTUR) ο οποίος συνδυάζεται με μια τεχνική, την απειροελάχιστη αραίωση, και ένα σύνολο φυσικών αρχών που συνθέτουν μια πρωτότυπη αντίληψη για τον άρρωστο και την αρρώστια του.

Ο νόμος της ομοιότητας

Η ομοιοπαθητική στηρίζεται απόλυτα σ’ αυτό το νόμο: ΓΙΑ ΝΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΕΙ Ο ΑΡΡΩΣΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΗ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΥΓΙΕΣ ΑΤΟΜΟ ΤΑ ΙΔΙΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ.

Ενα απλά παραδείγμα θα σας βοηθήση να κατανοήσετε αυτό το φαινόμενο.

Σας έχει ποτέ τσιμπήσει μέλισσα Θα διαπιστώσατε τότε τη δη­μιουργία ενός κοκκινωπού πρηξίματος στην περιοχή που απλώθηκε το δηλητήριο και θα νιώσατε ένα τσουχτερό κάψιμο.

Αν επιθέσατε τοπικά μια ζεστή κομπρέσα, το ενόχλημα αυτό θα έγινε πιο έντονο. Αν, αντίθετα, δοκιμάσατε κρύα κομπρέσα, θα ανακουφιστήκατε. Κάθε φορά που συναντάμε παρόμοια βλάβη (ροδόχρωμο πρήξιμο, αίσθηση τσουχτερού καψίματος που ελαττώνεται με το κρύο) ακόμα και αν δεν προηγήθηκε τσίμπημα μέλισσας, το φάρμακο που δίνου­με είναι το APIS, ένα ομοιοπαθητικό παρασκεύασμα από τη μέλισσα.

Αυτά τοπαράδείγμα δίνει μια ιδέα του τι είναι και τι δεν είναι αυτός ο νόμος. Μπορούμε να τον εφαρμόσουμε και να περιμένουμε θετικά αποτελέσματα, υπό τον όρο να τον σεβαστούμε απόλυτα. Είναι νόμος καθολικός και επιβεβαιώνεται κάθε φορά που καταφεύγουμε σ’ αυτόν με σωστό τρόπο. Η θεραπευτική διαδι­κασία που απορρέει από την εφαρμογή του είναι απλή:

Η φυσική ασθένεια (αυτή που αισθάνεσθε και από την οποία θέ­λετε να θεραπευθείτε) υποχωρεί εύκολα χάρη στην τεχνητή ασθέ­νεια, που οφείλεται στην ουσία που είναι ικανή να προκαλέσει τα ίδια συμπτώματα.

Η απειροελάχιστη αραίωση.

Τα ιατροφαρμακευτικά συμφέροντα περισσότερο κατηγορούν την ομοιοπαθητική  στα ΜΜΕ γι’ την απειροελάχιστη αραίωση . Να σημειωθεί ότι σ’ αυτή τη διακωμώδηση δε γίνεται λόγος για το νόμο της ομοιότητας, διότι δεν συμφέρει.

Τα ομοιοπαθητικά  παρασκευάσματά  θεωρούνται ακόμη από μερικούς «νερο- πλύματα».

Όμως, οι νέοι φυσικοί επιστήμονες, που προοδεύουν όλο και περισσότερο στη γνώση του απειροελάχιστα μικρού, δε χα­μογελούν πια. Ο Χάνεμαν είχε απλά προχωρήσει κάπου ενάμιση αιώνα μπροστά από την εποχή του.

Δεν  θα πρέπει να πιστεύουμε ότι η ιδέα της αραίωσης των ουσιών τού ήρθε έτσι ξαφνικά, σαν φαντα­σίωση ή σαν ένα τέχνασμα για να φανεί πρωτότυπος ή μυστηριώ­δης.

Ο Νόμος των Ομοίων, στον οποίον στηρίζεται το οικοδόμημα της Ομοιοθεραπευτικής καταγράφεται στο βιβλίο «Περί τόπων των κατ’ άνθρωπον», κεφ. 42, του Ιπποκράτη: «Διά τα όμοια νούσος γίγνεται και διά τα όμοια προσφερόμενα εκ νοσευόντων υγιαίνονται, οίον στραγγουρίην το αυτό παύει ουκ εούσαν. και βηξ κατά το αυτό ώσπερ και στραγγουρίη υπό των αυτών γίγνεται και παύεται. διά το εμέειν έμετος παύεται».

Επίσης, στην ίδια παράγραφο αναφέρει και τον Νόμο των Εναντίων «αι οδύναι παύουσι τοις υπεναντοίησιν», δηλαδή το νόημα της παραγράφου όλης είναι απλά «όμοια ομοίοις εισίν ιάματα [διά τας χρονίας νόσους], διά δε τας οξείας ενάντια εναντίοις».

Ο Γαληνός από την Έφεσο, στο βιβλίο του «Περί κράσεων», ΧΙ, 32, αναφέρεται στο βασικό του θεώρημα, τον Νόμο των Εναντίων: «Τα γαρ ενάντια των εναντίων εστίν ιάματα,

Ο Νόμος των Ομοίων συχνά απαντάται στα κείμενα των Αγίων Πατέρων μας για να ερμηνεύσει τη δράση των Αποστόλων ή και του ίδιου του Θεανθρώπου. Την πιο γλαφυρή και πλήρη καταγραφή την βρίσκουμε στον ʼγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη (τον πιο αυστηρό ʼγιο της Ορθοδοξίας, που συνέγραψε τη Νομολογία της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, το «Πηδάλιο»), ο οποίος στο «Εορτοδρόμιο», τόμος Α, σελ. 176, εκδόσεις Ορθοδόξου Κυψέλης, Θεσσαλονίκη, αναφέρει:

«Δύο είδη ιητρείας μεταχειρίζονται οι των σωμάτων άριστοι ιατροί. Διότι αυτοί ή τα ενάντια ιατρεύουσι με τα ενάντια ή με τα όμοια ιατρεύουσι τα όμοια.

Ο  Άγιος Μάξιμος Ο Ομολογητής «επίσης αναφέρει τα εξής: ‘ εν τω μυστηρίω της Θείας Οικονομίας μανθάνει ο νους μίαν θαυμαστήν και ξενότροπον Επιστήμην Ιατρικής, διότι βλέπει εις αυτήν να μη ιατρεύονται τα ενάντια διά των εναντίων, καθώς οι νόμοι και των Ιατρών και των Φυσικών διορίζονται, αλλά μάλλον να ιατρεύωνται τα όμοια διά των ομοίων’

Η ομοιοπαθητική (ελλ. όμοιος, πάθος =πάθηση) είναι μια φυσιοπαθητική θεραπευτική μέθοδος η οποία αναπτύχθηκε στο τέλος του 18ου αιώνα από τον γιατρό της Σαξωνίας Samuel Hahnemann.

 Ορισμός Ομοιοθεραπευτικής:

Μορφή ολιστικής,  επιστημονικής θεραπευτικής προσέγγισης. Όπως υπάρχουν Νόμοι στους οποίους βασίζεται η Φυσική, Χημεία, και όλες οι Θετικές επιστήμες, υπάρχουν και οι νόμοι που διέπουν την Θεραπευτική. «τα όμοια τοις ομοίοις εισίν ιάματα»  είναι ο βασικός νόμος της Ομοιοθεραπευτικής.

Ο νόμος αυτός  κινητοποιεί τον αμυντικό μηχανισμό του ασθενούς, τον ενισχύει  με τον όμοιο τρόπο που ο ίδιος ο οργανισμός επιλέγει.για να επαναφέρει την αρμονία.

Η Ομοιοθεραπευτική υποστηρίζει ότι ο κάθε οργανισμός είναι μοναδικός.

Μοναδικά δε εκφράζει και τη διαταραχή της υγείας του. Κάθε θεραπευτική ουσία είναι φυσική ουσία που ενεργοποιεί τον οργανισμό κατά ορισμένο τρόπο.

Εάν ταιριάξουμε στη συγκεκριμένη εικόνα αντίδρασης του οργανισμού την αντίστοιχη θεραπευτική ουσία που γνωρίζουμε ότι κινητοποιεί τον οργανισμό, με τον ίδιο τρόπο, επέρχεται η θεραπεία.

Για παράδειγμα, εάν δύο άρρωστοι έχουν ημικρανία  το πιο πιθανό είναι να δώσουμε διαφορετική θεραπευτική ουσία, ανάλογα με τη συγκεκριμένη ιδιαίτερη εικόνα των συμπτωμάτων που παρουσιάζουν κατά την ημικρανία. Μα γιαυτό υποστηρίζουμε ότι η Ομοιοπαθητική δεν θεραπεύει το σύμπτωμα, αλλά τον άρρωστο.

Οι θεραπευτικές ουσίες της Ομοιοπαθητικής δεν έχουν σχέση με τα χημικά φάρμακα. Είναι ουσίες φυσικές (ενεργειακές) και όχι υλιστικές διότι αν είναι υλιστικές δεν θεραπεύουν  παρά καταπιέζουν τις αρρώστιες και γεννούν άλλες χειρότερες από τις αρχικές.

Οι ομοιοπαθητικές ουσίες ενεργούν πάνω σε ολόκληρο τον οργανισμό και ενισχύουν τον αμυντικό μηχανισμό, με αποτέλεσμα τη θεραπεία. Επιτυγχάνεται με τη χορήγηση  της μιας και μόνο μιας θεραπευτικής ουσίας που ταιριάζει στη συγκεκριμένη διαταραχή του οργανισμού. Εάν ένας άρρωστος, πάσχει από πονοκέφαλο, έλκος του δωδεκαδακτύλου, και αλλεργική δερματίτιδα, θα του δοθεί μια ομοιοθεραπευτική ουσία και όχι τρεις συγχρόνως για το κάθε σύμπτωμα.

Η φύση της αρρώστιας είναι πάντοτε ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ μορφής (ενεργειακής),συνεπώς τα φάρμακα, τα όποια φάρμακα για να επιδράσουν σε μια τέτοια διαταραχή δυναμικής μορφής θα πρέπει να βρίσκονται σε κατάσταση Δυναμική (ενεργειακή).

Οι νοσογόνοι παράγοντες αντιδρούν στο σώμα, ΟΧΙ φυσικοχημικά, αλλά δυναμικά. Ετσι σύμφωνα με τη διαπίστωση αυτή που μπορούμε να αποδείξουμε, η Ομοιοπαθητική μεταθέτει το πεδίο της θεραπευτικής της δραστηριότητας από το φυσικό σώμα στο δυναμικό πεδίο που βρίσκεται πέρα από τα φυσικά όργανα του σώματος.

Αν οι γιατροί θέλουν να θεραπεύουν πραγματικά πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΦΑΡΜΑΚΑ. Σαν τέτοια είναι τα ομοιοπαθητικά, η τα βελονιστικά, αποτοξινωτικά, διότι μόνο αυτά μπορούν να επηρεάσουν το Δυναμικό ΠΕΔΙΟ.

Η ομοιοπαθητική δεν αναγνωρίζει στην ουσία την ασθένεια, αλλά την θεωρεί σαν μιά συνολική βλάβη του ανθρώπου. Ο πυρετός, ο πόνος κλπ., είναι απλώς και μόνον συμπτώματα αυτής της βλάβης. Αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στην κλασσική ιατρική, δεν αποτελεί μιά ασθένεια όπως π.χ. μιά ημικρανία ή γρίπη το κέντρο ενδιαφέροντος, αλλά ο συνολικός άνθρωπος με την εικόνα της ασθενείας του.

Ένας άνθρωπος θεωρείται υγιής όταν ο οργανισμός του βρίσκεται σε μιά αρμονική ισορροπία στο σύνολο των συναισθημάτων και αντιδράσεων του. Έτσι ώστε να είναι ο οργανισμός ικανός να αντιδρά εξισορροπητικά στους ερεθισμούς του περιβάλλοντος που προκαλούν ασθένειες. Στόχος της ομοιοπαθητικής θεραπείας είναι να επαναφέρει την ισορροπία αυτή με τη χρήση ομοιοπαθητικών θεραπευτικών ουσιών.

Η «κλασική ομοιοπαθητική», όπως την ίδρυσε ο πατέρας της ομοιοπαθητικής Χάνεμανν, βασίζεται σε τρεις βασικές αρχές:

Την αρχή του ομοίου «κανόνας του ομοίου» σύμφωνα με την οποία μια ασθένεια θεραπεύεται με το μέσο το οποίο προκαλεί παρόμοια συμπτώματα ασθενείας σε έναν υγιή άνθρωπο.

Της δοκιμασίας του ιατρικού σκευάσματος σε υγιείς ανθρώπους, η οποία αποσκοπεί στον προσδιορισμό των συμπτωμάτων και εκδηλώσεων, που αυτό μπορεί να προκαλέσει σε έναν υγιή άνθρωπο.

Της λήψης της ατομικής εικόνας της ασθενείας μέσω ενός λεπτομερούς ιστορικού.

Προϋποθέσεις εισδοχής στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα:

Οι  ελάχιστες απαιτήσεις εισόδου, ουσιαστικά είναι η επιτυχής ολοκλήρωση του έτους 12 (τριτοβάθμια εκπάιδευση) ή το ισοδύναμό της. Ωστόσο, στην περίπτωση των ώριμων σε ηλικά  αιτητών  θα πρέπει να ληφθούν άλλα προσόντα να  και να αξιολογηθούν  σε ατομική βάση.

Σημείωση:  Για επαγγελματίες υγείας και Γιατρούς διαφοροποιείται ανάλογα το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα κριτήρια για την επιλογή περιλαμβάνουν επίσης προσωπική ωριμότητα,, προηγούμενη εργασία και  εμπειρία της ζωής και ο υψηλός βαθμός δέσμευσης και η προθυμία να περάσουν το χρόνο και θα προσπαθήσουν  να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών.

Οι διαδικάσιες κατάρτισης έχουν σχεδιαστεί για να ταιριάζουν σε ανθρώπους με την εργασία ή και άλλες οικογενειακές υποχρεώσεις.

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα:

  • Ανατομία
  • Φυσιολογία
  • Παθολογία
  • Εναλλακτική Ιατρική
  • Κινεζική Ιατρική Διάγνωση
  • Ιστορία της Φυσιοπαθητικής
  • Ιστορία της Ομοιοπαθητικής
  • Όργανο της Θεραπευτικής Τέχνης (Σ. ΗΑΝΕΜΑΝΝ)
  • Ομοιοπαθητικές Αρχές και Φιλοσοφία
  • Ομοιοπαθητική Διάγνωση
  • Φυσιοπαθητικές Αρχές και Φιλοσοφία
  • Τοξίνωση και Αποτοξίνωση
  • Ομοιοπαθητική και  Διατροφολογία
  • Materia Medica –  Ομοιοπαθητικής
  • Ομοιοπαθητικά φάρμακα -Περιγραφή και  θεραπευτικές χρήσεις .
  • Μπάχ Θεραπευτικές ουσίες (Βach Remedies)
  • Ιστικά άλατα (Tissue Salts
  •  Ομοιοπαθητικά φάρμακα γενικά
  •  Ομοιοπαθητικά φάρμακα  αναλυτικά
  • Λήψη  ιστορικού και παρακολούθηση-Ευρετηριολόγιο (Repertorisation).
  • Ομοιοπαθητική Πρώτων Βοήθειών
  • Τα τρία θεμελιώδη Μιάσματα
  • Ψυχολογία & Διαχείριση Στρέςς
  • Ομοιοπαθητική  θεραπεία των ασθενειών
  • Κλινική Ομοιοπαθητική – Κλινικές Περιτώσεις
  • Επαγγελματικιή  Ανάπτυξη & Δεοντολογία
  • Ασφάλεια  και Υγεία στην εργασία
  • Επαγγελματική Πρακτική

Σημείωση:

H Νεο-Ιπποκρατική Σχολή είναι  σχολή φυσικών θεραπειών και όχι Φαρμακοϊατρικών θεραπειών. Δεν είναι Ιατρική Σχολή , ούτε συμπεριφέρεται σαν  τέτοια, αλλά διδάσκει τους σπουδαστές τις αναγκαίες γνώσεις ιατρικής  για να μπορούν να αναγνωρίζουν  τις καταστάσεις εκείνες  που απαιτούν επειγόντως ιατρική βοήθεια, χειρουργική, ή άλλη επέμβαση και να παραπέμπει τέτοιες περιπτώσεις στους κατάλληλους Επαγγελματίες Υγείας.

More Information: 99-463550,  25-573552

naturae@cytanet.com.cy

Neo-Hippocrates School of Natural Therapies
Neo-Hippocrates School of Natural Therapies
Natural Doctor
Natural Doctor

”Ανόητος ο γιατρός που περιφρονεί την γνώση που αποκτήθηκε απο τους αρχαίους προγόνους του.”

Γράφει ο Iπποκράτης θέλοντας να προειδοποιήσει τους μαθητές του για τους κίνδυνους και τα ολέθρια αποτελέσματα, που έχει όταν αφήνου την θεωρία να προπορεύεται έναντι της κλινικής πρακτικής.

Εγκεφαλικοί νευρώνες
Εγκεφαλικοί νευρώνες

Σημαντική η επανεκκίνηση στους νευρώνες του εγκεφάλου σας.
Ο τρόπος που νιώθουμε, αντιδρούμε και στεκόμαστε απέναντι στα πράγματα δεν αποτελεί κομμάτι του DNA Μπορούμε να μεταμορφώσουμε ριζικά το συναισθηματικό μας κόσμο, αρκεί να συνδέσουμε σωστά τα… εγκεφαλικά μας δίκτυα.
Πληροφορίες -99463550

Πόνος στη μέση
Πόνος στη μέση

Οι πόνοι στον αυχένα και στη μέση είναι οι πιο συχνοί καθώς ταλαιπωρούν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού. Η λύση δίνει ο υπερδύναμος βελονισμός.
Ο Βελονισμός είναι μία φυσιοπαθητική πράξη και όχι ιατροτεχνική. Ο Βελονισμός δεν πονάει, οι βελόνες είναι μίας χρήσεως και τόσο λεπτές όσο μία τρίχα από τα μαλλιά μας.

Γλώσσα:

© 2017 Naturopathy.com.cy | Neo-Hippocrates School of Natural Therapies, Limassol – Cyprus | Designed & developed by mmVirtual